Sådan skærper du din læring i livets skole

Du har nok flere gange i dit liv, i forbindelse med en svær situation, stillet spørgsmålene: Hvordan kunne dette ske for mig? Hvorfor? Hvad har jeg gjort galt? Har jeg fortjent dette? Uanset årsagen, så kommer du længere ved at spørge dig selv:

Hvad skal jeg lære?

På den måde forholder du dig naturligt mere åbent og nysgerrigt over for de udfordringer, som du oplever på din vej gennem (arbejds-) livet. Du frigør dig fra offerrollen; og bliver modtagelig for vigtige læreprocesser, der modner dig som menneske.

Det er oftest, når dine vante strategier svigter, når noget gør ondt og du søger svar – at du er modtagelig for de udviklingsmæssige kvantespring.

Hvorfor er det vigtigt at udvikle sig som menneske?

  • Den eneste du har indflydelse og kontrol over, er dig selv. Du kan ikke ændre andre mennesker.
  • Det er ikke altid let at forstå andre mennesker. Det er en genvej, hvis du prøver at forstå dig selv først. I arbejdet med dig selv, får du en større forståelse og medfølelse for andre.
  • Livet er en skole, og du er her for at lære. Dine daglig udfordringer og erfaringer, på godt og ondt, er vigtige for at stimulere personlig og spirituel udvikling.
  • Du udgør en del af helheden. Din bevidste udvikling; bliver et naturligt og vigtigt bidrag til udviklingen af en bedre verden.
  • Så længe du ikke er åben over for, hvad du skal lære i livets forskellige situationer, bliver du sat over for de samme udfordringer igen og igen. Nissen flytter med.
  • Du sætter dig selv fri ved at øge din selvindsigt. Det er altafgørende for kontakten til dit sande jeg, din livsglæde, værdier, valg, handlinger og din evne til at udlede og skabe mening i livet.

Hvad er du ved at lære i dit liv?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>